Satunnaista

Yleistä jauhantaa mistä vaan suomeksi

Moderators: Rasane, Moderators

Re: Satunnaista

Postby Chaasrainer on Mon Jul 14, 2008 7:58 am

Top Tenin tarjoukset on käytetty hyväksi jo kerran jos toisenkin, mutta nyt ei rahatilanne salli semmoisia siirtoja :) Olen pariin ihmiseen ottanut netin kautta yhteyttä ja sitä kautta olen alkanut ostamaan levyjä (vielä en mitään ole saanut kun ei verkkopankki toimi, ensi viikonloppuna pitäisi ekat levyt olla jo hyllyssä). Saa enemmän, harvinaisempia levyjä ja halvemmalla. Mutta ei kyllä voita levyjen pläräämistä.

Itsellä ei oikein ole kuin yksi "ylitse muiden" bändi, Dream Theater. Ihan musiikkihistoriani alkuajoista on tullut kuunneltua ja oli muuten ensimmäinen vanhempi bändi jonka kaikki studioalbumit sain hankittua (molemmat Turisaksen levyt on kanssa joo, mutta se on eri asia). Livenäkin tuli nähtyä ja vaikka ohittivat täysin mun henk. koht. suosikkilevyn (Awake, eivät soittaneet biisin biisiä :? ), niin oli se vaan hieno ilta. Kaikki muut ovat haukkuneet konsertin lyttyyn, mutta omasta mielestäni se oli varsin hyvä esitys. Johtuuko sitten siitä että kaiken sen odottamisen jälkeen mikä tahansa olisi kelvannut, mutta ei kyllä jäänyt lipun osto kaduttamaan :)

Metallicalle täytynee kanssa antaa pisteitä, sillä heidän ansiostaan alunperin aloin raskaampaa musiikkia kuuntelemaan. Siitä sitten tuli Maiden, Helloween, Iced Earth ja tämmöisiä, sitten pikkuhiljaa melodeathin suuntaan ja siitä vielä eteenpäin. Nykyään menee kaikki metallin puolelta ja vähän ulkopuoleltakin :)

Maidenin levyt on laitettu tehokuunteluun ja se jatkuu aina perjantaihin asti :) Piece of Mindia ja Somewhere in Timea olen lähinnä kuunnellut, niillä on pari biisiä jotka kaipaavat vielä parempaa avautumista. Seventh Son on hallussa erittäin hyvin (Maidenin paras levy) ja Powerslave kanssa, vaikken Losfer Wordsia tai Back in the Villagea sulata vieläkään - tuskin niitä tosin soittavatkaan. Viimeiset valmistautumiset sitten juuri ennen keikkaa ja keikan jälkeen sitä vasta riittääkin :)

Dark Tranquillity on kyllä erinomainen. Heidän levyjään kaipaisin kovasti lisää mutta koskaan ei tule ostettua. Paras levyhän on kaikkien vihaama Projector :D Tuolla levyllä Stannen puhtaat laulut ovat loistavia, ja levy on monipuolisempi kuin keskiverto melodeathlevyt. Paljon parempi kuin esim. Damage Done, jos minulta kysytään.

Hansenin ääni puolestaan on kanssa ihan oma lukunsa. Vieläkään en sitä kaikissa biiseissä täysin käsitä, mutta tunnistettavissa se ainakin on. Kuitenkin esimerkiksi Blind Guardianin Valhallassa se vetää varsin loistavasti ne pari kohtaansa. Se on kyllä kumma kun kaverin ei tarvitse kuin olla siellä lavalla ja pelkästään siitä tulee jo hyvä fiilis :)
Heed - it commands, heed my will
Bleed - it says, bleed you will
Chaasrainer

Postby Sorrow on Mon Jul 14, 2008 12:18 pm

Mulla on enemmänkin ongelmana se, että tällä hetkellä niissä Top Tenin tarjouksissa ei ole enää mitään ostettavaa, siitä valikoimasta multa löytyy jo levyhyllystä kaikki kiinnostavat. :D Voi olla ihan hyvä juttu rahojen puolesta...

Kyllähän Dream Theater on aivan loistava bändi, vaikka en tällä hetkellä omistakaan kuin kaksi levyä, Images And Wordsin ja Scenes from A Memoryn. Varsinkin tuo ensimmäisenä mainittu on oikea mestariteos ja siinä samalla yksi lempilevyistäni, vaikka se taitaakin olla DT:ltä se kaikkien hehkuttama albumi. Multa jäi se Suomen keikka kyllä ihan täysin väliin. Joku ilmiselvästi yritti estää mun pääsemisen sinne, koska yksinkertaisesti mikään asia ei tuntunut onnistuvan kun yritin keksiä keinoja miten päästä sinne. Pettymystä helpotti edes hiukan se, kun seuraavana päivänä kuulin sen settilistan, joka sisälsi valehtelematta ehkä yhden tutun kappaleen. :lol: Shame on me. Mutta harmittahaan se edelleen, ja jos vielä tämän maan puolelle päättävät tulla, olen kyllä paikalla.

Katselin tuossa viime yönä tv:stä jotain Maidenin keikkaa, täytyy kyllä myöntää että tuli aika jännä fiilis. Kaiken lisäksi nyt kun maanantai vihdoin koitti, voin sanoa että TÄLLÄ VIIKOLLA. :lol: Jännittämäänhän tässä kohta alkaa. Powerslave on kyllä ehdottomasti yksi parhaista levyistä i-ki-nä, jos ei lasketa sitä Losfer Wordsia. Mutta tuskin tosiaan tarvitsee odottaa, että sitä edes kuulisi siellä...Ja nyt kun sanoo näin, niin eivät varmaan muuta soitakaan kun tuota. :D

Dark Tranquillityltä Character ja Haven on aika lähellä sydäntä, mutta mulle kolahti ihmeen hyvin myös Fiction. Lähes täydellinen levy, yhdessä vaiheessa en muuta kuunnellutkaan.

Tätä ei varmaan kannata sanoa minkään tuhatpäisen fanijoukon keskellä, mutta mulle tulee Hansenin lauluäänestä ihan niissä korkeimmissa kohdissa joku Mikki Hiiri mieleen. :lol: Se matalampi laulu melkein menee, ja en tiedä jos jollain tehokuuntelulla vaikka tottuisinkin herran ääneen ihan kokonaan.
Pahinta on pelätä, että alkaisi pelätä.
Sorrow

Postby Chaasrainer on Mon Jul 14, 2008 3:01 pm

Jooh, paperilla tuo Dream Theaterin setti on varsin surkean näköinen, olisivat Awakelta edes jotain voineet soittaa. Mutta oli ihan hyvä keikka loppujen lopuksi, uudestaan sitten vaan. Ja varmaan olisi ollut puuduttava keikka jos ei ole kuin noiden parin levyn materiaalia kuullut. Itse olin onneksi uusimman kuullut ja hyväksi havainnut. Kuitenkin alkoi 8h seisoskelu lopussa painaa.

Ainiin perse, sieltä tosiaan tuli viime yönä se joku Maiden-juttu :( Piti katsoa kyllä mutta enpäs muistanutkaan. Noh, 5 päivää..

Ja en minä mikään Hansen-fanipoika ole, ainakaan pahimmasta päästä. Ymmärrän varsin hyvin jos joku ei ukon äänestä tykkää. Mutta tietyissä piireissä tuollaisesta kommentista saattaisi kylä tulla aikalailla paskaa niskaan :D
Chaasrainer

Postby Sorrow on Wed Jul 16, 2008 12:27 am

Niin, uusiakos kappaleita se DT:n setti sisälsi suht paljon? Mietin nimittäin tuota juttua hetken aikaa tänään ja tajusin etten edes muista mitä biisejä siinä listalla oli. Noh, kuitenkin, itse tajusin kuunnella sen uuden levyn oikein ajatuksella vasta viikkoja sen keikan jälkeen, jolloin tuntui aika ilkeältä todeta se paremmaksi levyksi kuin alunperin luulin...

Haha, tuntuu käsittämättömän omituiselta kirjoittaa tämä: Kello on jo edennyt hyvinkin yli keskiyön, eli ollaan keskiviikon puolella, joten...Maiden on YLIHUOMENNA!! :D

Ei hemmetti.
Sorrow

Postby Chaasrainer on Wed Jul 16, 2008 7:25 am

Jooh, uudelta levyltä oli aika paljon, samatenkuin vuoden '97 Falling Into Infinityltä oli yllättävän paljon. Itselleni ko. levy ei koskaan ole auennut (mutta truufanit kyllä tykkäsivät) mutta kai tuo on aliarvostettu. Nuillahan ei välttämättä ole mitään tunnetumpia ja vähemmän tunnettuja biisejä erikseen (ellei Pull Me Under ja uudelta levyltä Forsaken ja/tai Constant Motion ole hitimpiä) vaan yleensä bändiä enemmän kuuntelevilla on vaihtelevammat mielipiteet mikä on parempi ja mikä huonompi levy. Omasta mielestäni FII nyt ei niin hyvä ole vaikkakin esim Trial of Tears on loistava.

Ja kyllä, ylihuomenna :D Tunnelmaa vielä varjostaa vähän epäselvät jatkosuunnitelmat, mutta eiköhän asia viimeistään huomenna ala unohtumaan. Sorruin katsomaan settilistaa, vaikka alunperin ei pitänyt. Ehkä oli (paperilla) pieni pettymys sekin, mutta pari biisiä löytyy jotka kyllä lämmittävät mieltä.
Chaasrainer

Postby Sorrow on Wed Jul 16, 2008 12:52 pm

Olen muuten kuullut muidenkin sanovan tuosta Falling Into Infinity -levystä, ettei se ainakaan ihan heti auennut. Tosin DT:n musiikkia ei varmaan ole edes tarkoitettu heti ensikuuntelulla aukeavaksi. :D Top Tenissähän noita DT-levyjä olisi aika halvalla, voisi taas käydä ainakin yhden mukaan poimimassa.

Vähän sama vika täällä. Mulla on vaan tässä vielä ennen keikkaa yksi juttu, joka vähän kuin estää sen täydellisen odottamisen ja innostuksen syntymisen. Noh, mutta katsoo sitten huomenna miten käy. Mutta jos sattuisikin menemään (enemmän tai vähemmän) pieleen, niin olen 100% varma, että mun tarvitsee sanoa vain yksi sana: "huomenna", niin olen jo täysin innoissani. :D
Se settilista on kyllä täälläkin päässä tiedossa...(Rime of the.... on soitettu joka keikalla!!)
Sorrow

Postby Chaasrainer on Wed Jul 16, 2008 1:19 pm

Jeh, aikaahan nuo DT:n biisit yleensä tarvitsevat, enemmän tai vähemmän. Aina välillä joku uusi 10+min biisi aukeaa enemmän ja sitten sitä kuunnellaankin päivästä toiseen.. kunnes aukeaa seuraava biisi :) Vieläkään ei ole kaikki mahdolliset avautuneet (uskon että juuri tuolla Falling Into Infinityllä on semmoisia jotka odottaa vuoroaan) mutta eiköhän se siitä. Livenä oli kyllä joku Lines in the Sand aika puuduttava kun kuulee 12 minuuttia jotain ihme progeilua jota ei ole ennen kuullutkaan.. vieruskaveri oli kyllä ihan fiiliksissä :)

Ja joo, Rime, Moonchild ja Clairvoyant on varmaan mulle ne kohokohdat. Tuo settilistahan ei taida vaihtua kiertueen aikana ollenkaan ja rautaneidon foorumeilla joku heiti että viralliseksi syyksi siihen on annettu se, että bändi haluaa kaikkien näkevän saman shown. Kukin tyylillään joo, mutta olisi mun mielestä ihan jees jos viitsisivät edes pari biisiä sieltä täältä vaihtaa keikkojen välillä, on sitten kiva kattoa missäpäin maailmaa on ollut paras setti ja että tuleeko ne omat suosikit juuri siellä missä itekin sattuu olemaan. Näin mulla oli DT:n kanssa, jonkun aiemman keikan settilistan olin lukenut ja mietin että tuleekohan sieltä se Scarred Suomessa - eipä tullut mutta ihan sama :) On tuo kuitenkin mulle eka kerta Maidenia että ei se varmasti huono kokemus voi missään nimessä olla settilistasta huolimatta. Ja eihän se huono setti ole, odotin vain kaiken hehkutuksen jälkeen jotain parempaa (Infinite Dreams, Still Life (okei, en oikeasti odottanut mutta olisi kelvannut :)), Flash of the Blade, Only the Good Die Young, Deja Vu yms) numberoftebeastien ja ironmaideneiden sijaan.
Chaasrainer

Postby Sorrow on Wed Jul 16, 2008 8:49 pm

Heh, semmoisen yli 10 min kestävän monimutkaista progeilua täynnä olevan DT-biisin tietää olevan täysin avautunut, kun se progeiluosakin alkaa soimaan päässä. :D Sitten on tietysti sellaiset biisit kuten vaikka Another Day, One Last Time tai Waiting for Sleep, joita ei tarvitse kuunnella kuin pariin otteeseen ja ne muistaa. Tuohon Another Day -biisiin tykästyin välittömästi kun sen kuulin ensimmäistä kertaa, ja se on ehdottomasti yksi suosikeistani. Todella kaunis, aiheuttaa melkein kylmiä väreitä joka kerta kun kuuntelen sen.

Mulle on edelleen se Rime ihan ykkösenä, kai mun täytyy jo pikkuhiljaa alkaa uskomaan, että ne soittaa sen. :D Sitten tosiaan The Clairvoyant, uskoisin sen olevan aika kova livenä! Eikös siinä listalla ollut Wasted Years? Toivottavasti. Onhan tuo tosiaan aika hittipainotteinen settilista, mutta se takaa ainakin hyvän tunnelman. Itsekin olisin toivonut muutaman henkilökohtaisen suosikin mukaan, esim. Rainmaker, Children of the Damned ja The Evil That Men Do mutta aina ei voi voittaa. Toisaalta, ne hittibiisit on älyttömän hienoa kuulla (melkein peräkkäin vielä kerta tuo lista ilmeisesti ei siis muutu...) koska kyseessä on ensimmäinen Maidenin keikka. Hemmetti aivan sama mitä soittavat! :D
Sorrow

Postby Chaasrainer on Thu Jul 17, 2008 7:24 am

Näinpä :) Ja kyllä ne on hienoja ne lyhye(mmä)tkin biisit, ainakin suurin osa niistä. Itse en Through Her Eyesiä tai kaikkien ylistämää ihanaa The Spirit Carries Onia vieläkään oikein ymmärrä, mutta eipä tuo mitään. Kokonaisuutena Scenes from a Memoryn osana ne kyllä menevät, mutta yksittäisinä biiseinä ei. Sen sijaan juurikin mainitsemasi Another Day, sekä sellaiset kuin Lifting Shadows Off a Dream ja Hollow Years ovat hienoja rauhallisempia biisejä. Kuitenkin pidemmällä aikavälillä pidemmät ja progemmat biisit ovat ne joissa on minulle enemmän sisältöä. Viime aikoina ei ole muutenkaan ole tullut DT:tä paljoa kuunneltua, ehkä pistäisin vaikka Images and Worsin tai Awaken soimaan jos ei olisi niin kiire Maidenia kuunnellessa :)

Kyllähän tuo muuten on ihan hieno homma kuulla niitä hitimpiäkin biisejä. Nyt kun rupeaa miettimään niin The Number of the Beastin (biisi) olen viimeksi kuullut joku vuosi sitten ja samaten Hallowed be Thy Namen, joka on kyllä loistava biisi. Koko levyähän mulla ei vielä edes ole, joten se saattaa selittää. Ja onhan sekin varmaan kokemus kuulla livenä joku Fear of the Dark, liveversioita kun on kuullut. Mutta siltikin.. :)

Kai muuten Lauren Harris soittaa ensin? Koska kaveri haluaa mennä kattomaan Avenged Sevenfoldia ja mulla olisi vähän tekemistä ennen keikkaa enkä pääse kuudeksi raahautumaan paikalle..
Chaasrainer

Postby Sorrow on Thu Jul 17, 2008 10:52 am

Tällä hetkellä tuntuu kyllä, että joka paikka oikein pursuaa bändejä, joita pitäisi kuunnella nyt kun painopiste on Maidenissa. Jos sattuu vilkaisemaan levyhyllyyn päin, niin tulee ensimmäisenä mieleen, että ai niin tuotakin on pitänyt kuunnella ja niin kyllä tätäkin...:D Mutta kuitenkin haluan nyt kuunnella Maidenia niin paljon kuin mahdollista, ennen kuin kuulen sitten ne liveversiot huomenna. :wink:

Heh, sinänsä aika hauska juttu, miten voi olla vuoden (!) kuulematta Number of the Beastia, musta tuntuu, että sitä soitetaan radiossakin joka päivä. :D Hyvällä tuurilla kuulee ihan tavallisella kauppareissullakin sen...Enemmän kyllä tuntuvat soittavan Run to the Hillsiä ja Aces High'ta, joista varsinkin ensimmäisenä mainittu alkaa tulla kohta korvistakin ulos. Mutta eiköhän se livenä mene jos sen soittavat, en muista oliko sekään sillä settilistalla. Fear of the Dark on muuten varmaan noista hittibiiseistä se paras. (Riippuen tietysti siitä, mitkä biisit kukin luokittelee hiteiksi...) Aika lailla legendaarinen biisi jos multa kysytään.

Lauren Harrisin pitäisi ainakin omien tietojeni mukaan soittaa ensin, ainakin Tampereella asia on näin. Ja todellakin toivon niin, että kerkeän minäkin katsomaan Avenged Sevenfoldia! :D Unohdin ihan kokonaan, että AS soittaa myös tuolla! Pakko löytää joku hetki, että kerkeän kuunnella sitäkin...
Sorrow

Postby Chaasrainer on Thu Jul 17, 2008 1:19 pm

Joo no kyllä se on mahdollista olla kuulematta noita pakollisia :) Radiota en kuuntele käytännössä ollenkaan kun ainoa kanava jolta tulee hyvää musiikkia useammin kuin kerran päivässä on radio rock, ja sielläkin on enemmän paskempaa musiikkia.. Nyt kun tuli mieleen niin enpä ole pahemmin kuullut Run to the Hillsiäkään :) iPodin tyhjensin joskus elokuussa '07 ja siinä meni viimeisetkin TNOTB-levyn biisit :) Oon pärjännyt ihan hyvin kyllä ilmankin mutta veikkaisin että sen kyllästymisen ja vuoden tauon jälkeen biisit kuulostaa pirun kovilta livenä.

Hyvä muuten että Lauren Harris aloittaa, niin ei tarvitse raahautua sinne stadionille niin aikaisin. Katsomoon siis edelleen :/ Kaveri on jotenkin kiinnostunut AS:stä (itseäni ei pahemmin jaksa kiinnostaa) ja kai se on pakko mennä samaa matkaa jos haluaa autokyydillä stadiin. Ostan joltakin randomjantterilta muutaman levyn ennen keikkaa (viideltä tapaaminen) niin siinä on hyvin aikaa käydä heittämässä levyt kotiin ja lähteä stadionille päin. Ei tahdo töiden tekemisestä tulla nytkään mitään, mitenköhän sitten huomenna samaan aikaan :D
Chaasrainer

Postby Sorrow on Thu Jul 17, 2008 8:23 pm

Okei, uskon. :D Itsekin kuuntelen radiota vain autossa, en oikeastaan missään muualla. Radio Rockiltakin tosiaan tulee erittäin harvoin mitään hyvää.

Nyt täytyy kyllä sanoa, että alkaa keikkatunnelma nousemaan. Tänään tapahtui sellainen ihme, että sain kuin sainkin ajokortin! Nyt kuuntelen Maidenia ja Sevenfoldia ja fiilis ei voisi enää olla parempi. :lol: Mielessä pyörii vaan, että huomenna huomenna huomenna...Saa nähdä nukuttaako edes yöllä. :D
Sorrow

Postby Chaasrainer on Sat Jul 19, 2008 1:02 pm

Voi saatana miten kova keikka! Settilista oli tiedossa mutta oli päässyt järjestys jo unohtumaan niin ei haitannut pahemmin. Ensi kerralla sitten vaikka Hartwallille ja settilista pysyy salassa. Vaikka ei tullutkaan mitenkään yllätyksenä, niin Moonchildin räjähtäessä käyntiin oli fiilis saavuttanut kliimaksivaiheen. Siinä ei ollut enää mitään väliä. Yleisö kentällä näkyi olevan hyvin messissä, paljon paremmin kuin viime vuoden Metallicassa. Joku mun takana pyysi istumaan koska ei näe mitään, mutta välillä oli vain pakko seistä ja huutaa. Paska kun ei ääni lähtenyt, vaikka oli tarkoitus. Somewhere in Time -paita tarttui mukaan, vaikka jäi vähän harmittamaan kun siellä ei ollut Seventh Son -paitoja. Sellainen olisi ollut pirun hieno. Saatanan kova keikka kyllä, menee varmasti keikkohen top-kolmoseen.
Chaasrainer

Postby Sorrow on Sun Jul 20, 2008 2:33 pm

Voin kyllä allekirjoittaa tuon täysin saman. Us-ko-ma-ton fiilis koko keikan ajan, koko yleisö (sekä katsomo että kenttä) oli ihan hullua, jossain vaiheessa en meinannut kuulla edes Dickinsonin laulua oman ja muiden huutamisen takia. :lol: Ja perkele se Rime!! En ymmärrä miten pystyin minäkin unohtamaan sen settilistan järjestyksen, ensin tajusin vaan ihmetteleväni Dickinsonia, joka selittää jotain mistä lie lokeista ja albatrosseista ja ihan samantien mieleen juolahti, että voi v'ttu Rimessä lauletaan jotain albatrosseista... ja sitten se alku vaan kajahti sieltä. Ei hemmetti, sillon olo tuntui vaan täysin epätodelliselta, menin ihan sekaisin. Se biisi pääsi sittenkin yllättämään, muistelin jostain kumman syystä että sen olisi kuulunut tulla Run to the Hillsin jälkeen...
Muita kohokohtia oli ehdottomasti Wasted Years, The Clairvoyant ja Powerslave. Loistavaa, aivan loistavaa.

Loistava reissu, ei voi muuta sanoa, vaikka kurkku on huutamisesta kipeä ja ääni aina aamuisin käheä. Mutta en minäkään yrityksistä huolimatta saanut koko ääntä katoamaan. :lol:

Ja olin aavistuksineni ihan oikeassa, ne kaikki hittibiisit oli aivan mahdottoman kovia livenä! Kyllä pisti pikkuisen hymyilyttämään, kun takaisin kotiinpäin ajettaessa radiosta tuli 2 Minutes to Midnight. :D
Sorrow

Postby -vermilion- on Tue Sep 08, 2009 9:32 am

Hiljaista... ite käyn näillä foorumeilla n. kerran kahdessa päivässä. eikä täällä ole ole ollut kuukauteen mitään uutta. MISSÄ KAIKKI OVAT?
My days with God have never existed for I have failed in his eyes.
You won't dare to show me your face, father of lies.
-vermilion-

Previous

Return to Paskalaari